Crawl Budget - co to jest i jak go optymalizować?

Crawl Budget - to czas jaki Google poświęca na indeksowanie Twojej strony w danym dniu. Rozumienie crawl budget jako czasu, a nie liczby odpytywanych dziennie stron jest najlepsze i prościej go wtedy optymalizować. 

 

Crawl Budget
Crawl Budget | Crawl Budget - ilustracja robak indeksujący | depositphotos.com

Jak zachowuje się crawl budget?

Jeżeli Twoja strona odpowiada szybko to limit sprawdzanych dziennie stron rośnie w górę, bo Google spędzą mniej czasu na każdej pojedynczej podstronie, jeżeli strona zwalnia to limit sprawdzanych stron spada. Jeżeli Twoja strona zwraca błędy limit odpytywanych nowych stron się zmniejsza, bo Google musi wracać do stron, które zwracały błędy. 

Musisz pamiętać, że Google ma skończoną liczbę zasobów i jeżeli masz dużą stronę to szczególnie musisz pamietać o optymalizacji. 

Jak optymalizować crawl budget?

  • optymalizacja czasu ładowania strony za pomocą PageSpeed Insights oraz Lighthouse,
  • optymalizacja duplikacji treści, czyli pokazywanie jednego adresu URL na jeden artykuł(On-site duplicate content),
  • usuwanie parametrów z adresów URL,
  • nie zwracanie stron soft 404,
  • nie pozwalanie na „nieskończoną przestrzeń”.