Content Gap, czyli luki oraz różnice w treści na Twojej stronie

Znajdziemy słowa kluczowem z potencjałem i różnice treści z dokładnymi tematami na które Twoi konkurenci się wyświetlają, a Ty nie. Znajdziemy wszystkie pytania wokół Twojego biznesu jakie zadają sobie Twoi klienci.

Zobacz jak wyszukujemy content gap i zapytaj w czym możemy Ci pomóc przy analizie brakujących treści.

Skontaktuj się z nami

Czym jest content gap?

Aby znaleźć się w wynikach wyszukiwania (SERP) na samym początku, powinieneś stworzyć odpowiednią treść zoptymalizowaną pod wybrane słowa kluczowe z Twojej branży.

Wyszukiwania brakujących stron z odpowiednimi słowami kluczowymi nazywa się w branży ładnie po angielsku analizą content gap. Co to jest content gap i jak wygląda analiza pod to, przeczytasz poniżej. Jeżeli podobają Ci się nasze metody, odezwij się do nas, przygotujemy skrojoną na miarę ofertę. 

Content Gap, czyli po prostu luki w treści, które posiada Twoja strona internetowa, wypełnimy poprzez przygotowanie content planów z brakującymi treściami oraz poprzez optymalizację obecnych artykułów lub podstron.

Wycenimy - za darmo -  i oszacujemy, jak powinien wyglądać Twój harmonogram publikacji treści.

Analiza content gap to również część naszej usługi audytu SEO, który kompleksowo pozwala wprowadzić Twój biznes na wyższy poziom w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Po co analiza content gap da biznesu internetowego?

Analiza content gap, to po prostu proces, w którym znajdujemy brakujące tematy artykułów do napisania w Waszej niszy tematycznej na Waszą stronę internetową. Tematy takie powinny przynosić zasięg, konwersje lub oba te elementy. Wraz z analizą brakujących treści audytujemy również Wasze artykuły dając informacje jak je rozbudować o brakujące zagadnienia, czy jak zmienić słowa kluczowe na te bardziej kaloryczne, czyli mogące pozyskać więcej ruchu z wyników wyszukiwania.

Skontaktuj się
Słowa kluczowe vs fraza
Potrzebujesz analizy content gap w swoim biznesie?

Wykorzystaj potencjał fraz kluczowych

Bardzo ważne jest, aby pojawiać się na słowa kluczowe, na które pojawia się Twoja konkurencja oraz aby słowa te miały jak największy potencjał wyszukiwania.

Nie każdy synonim słowa kluczowego szukany jest przez tą samą ilość osób. Jeżeli tworzysz treści, to postaraj się, żeby były zoptymalizowane na słowa o większym potencjale lub wykorzystaj potencjał wszystkich synonimów.

Jak wyszukujemy content gap?

Do analizy brakujących treści, kategorii treści wykorzystujemy skrypty połączone z API takich narzędzi jak: Ahrefs, Senuto, keywordtool.io, answerthepublic.com, Google Trends, Google Search Console, Google Keyword Planner, także crawling konkurencji oraz analizę pierwszej strony wyników wyszukiwania na główne frazy z zadanej tematyki.

Przy szukaniu tematów na mniejszą skalę możesz sam korzystać z wyżej wymienionych narzędzi. Każde z nich służy do czego innego, ale mają przeważnie bardzo dobre panele do zarządzania.

W specjalistycznych niszach lub przy bardzo dużych serwisach nie ograniczamy się tylko do narzędzi sugerujących słowa kluczowe, a wykonujemy analizę konkurencji ze szczegółową analizą ich treści, wyciągamy wtedy najczęściej pojawiające się tematy.

Przygotujemy dla Ciebie plan redakcyjny według trendów z przewidywaniem sezonowości (górki sprzedażowej) oraz damy informacje, jakie podstrony należy stworzyć, żeby zdobywać jeszcze więcej ruchu. Potrafimy analizować braki treści na poziomie artykułów, sugerując brakujące elementy, które wyczerpią temat.


about-img

Musisz wiedzieć, że:

Content Gap to tylko składowa content planu dla redakcji, który zawiera dodatkowo informacje kiedy pisać dane artykuły (wykorzystanie trendu), które i kiedy poprawiać stare artykuły oraz cała architektura informacji, z której wiemy, jakie trzeba stworzyć:

  • artykuły,
  • podstrony,
  • kategorie,
  • Landing Page i inne strony agregujące treść. 

Jeżeli potrzebujesz uzupełnić swoje braki w treści na stronie lub zaplanować content plan przynoszący efekty, odezwij się! 

Wycenimy - za darmo -  i oszacujemy, jak powinien wyglądać Twój harmonogram publikacji treści.

Skontaktuj się z nami
Zaufali nam:
ElbudBis
Instytu cyfrowego obywatelstwa
Kinesso
Fundacja Orange
Rodzice.pl

Współpracuj z nami!

Naszą mocą jest technologia i doświadczony zespół

Przez lata zdobywaliśmy doświadczenie u największych wydawców w Polsce, a teraz zadbamy o rozwój Twojej firmy od strategii wzrostu po wdrożenia na stronach dzięki naszemu własnemu software house'owi. Zaufaj nam, aby osiągać dobre wyniki.

SEO, Discover, News, Programowanie

Daniel Wlaźlak
Daniel Wlaźlak

Daniel Wlaźlak

Był wiele lat szefem SEO w dużych wydawnictwach, i robił SEO dla takich portali jak g.pl, pb.pl, gazeta.pl, sport.pl, moto.pl czy bankier.pl. W Optymeo zajmuje się strategią SEO. Programista, żeglarz.

Spotkajmy się też w moich social media:

Grzegorz Chruścielewski

Przez wiele lat zarządzał działami wzrostu w Agora S.A. i Bonnier Buisness Polska. Założyciel agencji White Cat Media. Żeglarz. W Optymeo zajmuje się relacjami z klientami.

Spotkajmy się też w moich social media:

SEO, Google Ads, Analityka, Performance

Grzegorz Chruścielewski
Grzegorz Chruścielewski
Mateusz Szałowski
Mateusz Szałowski

Był specjalistą SEO w takich portalach jak kredyty.pl, wp.pl czy gazeta.pl.

To ja w Optymeo zajmuję się sprzedażą. Wypełnij formularz, skontaktuję się z Tobą!

Możesz też skontaktować się przez e-mail [email protected] lub zadzwonić na 666 400 202

Spotkajmy się też w social media:
Administratorem danych osobowych jest firma Addesign Daniel Wlaźlak z siedzibą w Warszawie. Przetwarzanie danych osobowych podanych w formularzu jest niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie. Nie użyjemy tych danych w żadnym innym celu. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.