Filtr w Google Discover
Oferujemy kompleksową analizę i audyt SEO związany z filtrami w Google Discover. Specjalizujemy się w identyfikacji i analizie filtrów, które mogą wpływać na widoczność treści, szczególnie po awariach oraz w kontekście zmian w algorytmach, takich jak Helpful Content Update (HCU). Dzięki naszym działaniom, pomożemy Ci zrozumieć, jak filtry mogą wpływać na Twoją stronę, oraz jak skutecznie z nimi sobie radzić, by odzyskać widoczność w Google Discover.
Jeśli nie masz filtra, a nie pojawias się jeszcze w Google Discover, to prowadzimy kompleksowe Szkolenie z Google Discover. Warsztaty prowadzone są przez ekspertów i praktyków z wieloletnim doświadczeniem w optymalizacji Google Discover i pozycjonowaniu stron internetowych, którzy pracowali dla największych portali w Polsce.
Jestem zainteresowany! Kim dokładnie jesteśmy?Napisz do nas i opisz sytuację – czy ruch spadł do zera, czy tylko zauważasz spadek trendu. Najlepiej załącz zrzut ekranu z Google Search Console, abyśmy mogli szybko zdiagnozować problem i zaproponować skuteczne rozwiązanie. Pomożemy Ci zrozumieć, co mogło spowodować te zmiany, i jak przywrócić widoczność w Discover.
Dwie równoczesne ścieżki analizy filtra w Google Discover
W Optymeo przygotowaliśmy autorskie ścieżki analizy spadku ruchu w Google Discover. Badamy nadużycia w publikowanych artykułach oraz wytyczne technologiczne i algorytmiczne (reklamy, linkowanie, błędy techniczne).
Najpierw diagnozujemu, czy faktycznie jest filtr/ban. Często okazuje się, że rzekomy filtr w Google Discover nie jest wynikiem bezpośrednich ograniczeń nałożonych przez algorytmy, ale raczej dużym niedopasowaniem treści redakcyjnych do aktualnych trendów. Może to być również efekt czasowej absencji lub spadku jakości produkowanej treści, co wpływa na jej widoczność i popularność w Discover.
Wystarczy spaść poniżej minimalnego poziomu produkcji jakościowej treści lub zaniedbać regularne publikowanie, np. nie zapewniając treści na weekendy, aby odczuć negatywny wpływ na widoczność w Google Discover. Jeśli wszystko wskazuje, że filtr jest, działamy wg poniższej procedury.
Nadużycia redakcyjne i konkurencja
- Przegląd i analiza treści – analizujemy zgodność artykułów, zdjęć, UGC i treści współtowarzyszących na domenie z wytycznymi Google Discover. W są m. in.t jakość treści, clickbaitowe nagłówki, nadmierne słowa kluczowe oraz zbyt agresywne power words czy też szukamy wypełnienia googlowej definicji spamu.
- Ocena zaangażowania użytkowników – badamy, jak artykuły rezonują z odbiorcami, monitorując wskaźniki takie jak CTR, bounce rate, czas spędzania na stronie które mogą wskazywać na problemy z jakością treści,
- Ocena harmonogramu publikacji – sprawdzamy, czy publikacje są nadmiernie częste lub zbyt rzadkie, co może prowadzić do filtracji w Discover.
- Ocena konkurencji – w tej części też analizujemy rynek i podejście Google do danej tematki strony. Często przy update zmienia się widoczność danej tematyki w feedach.
- Szkodliwe działania wewnętrzne – szukamy szkodliwych działań redakcyjnych jak duplikacja treści, plagiat, generowanie treści przez AI.
- Działania spamerskie – szukamy szkodliwych działań spamerskich nakierowanych w biznes jak linkowania czy też złośliwe reklamy.
Wytyczne technologiczne
- Analiza reklam – weryfikujemy poprawność i zgodność reklam z wytycznymi Google, badając, czy są one inwazyjne lub mają negatywny wpływ na doświadczenie użytkownika. Google jasno wskazuje, które reklamy łamią wytyczne i ile może być reklam. Badamy równiesz ilość treści affilacyjnych oraz ecommerce i stosunek ich do normalnych treści.
- Ocena struktury linkowania – analizujemy, czy linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne jest poprawne, czy nie zmieniło się w czasie. Czy ktoś nie zaczął masowoo spamować toksycznymi linkami.
- Diagnoza błędów technicznych – wykrywamy problemy techniczne, takie jak wolne ładowanie strony, błędy w kodzie czy niezgodność z mobile-first indexing, które mogą wpływać na widoczność w Google Discover. Często nagła duplikacja adresów i problem z crawl budgetem powoduje problem z Google Discover. Strona przechodzi kompletny audyt SEO i zgodności z dobrymi praktykami optymalizacji technicznej SEO pod Google Discover.
Doświadczeni praktycy
Oferujemy audyt dostosowaney do specyfiki Twojego biznesu. Nasz zespół składa się z ekspertów, którzy przez lata zdobywali doświadczenie pracując dla największych wydawnictw w Polsce, takich jak g.pl, pb.pl, gazeta.pl, sport.pl, moto.pl, kredyty.pl czy bankier.pl. W Optymeo koncentrujemy się na strategii wzrostu i optymalizacji SEO, a nasze działania wspiera własny software house, co gwarantuje najwyższy poziom usług.
Grzegorz Chruścielewski
Przez wiele lat zarządzał działami wzrostu w Agora S.A. i Bonnier Buisness Polska. Założyciel agencji White Cat Media. Żeglarz. W Optymeo zajmuje się relacjami z klientami.
SEO, Google Ads, Analityka, Performance
Był specjalistą SEO w takich portalach jak kredyty.pl, wp.pl czy gazeta.pl.
To ja w Optymeo zajmuję się sprzedażą. Wypełnij formularz, skontaktuję się z Tobą!
Możesz też skontaktować się przez e-mail [email protected] lub zadzwonić na 666 400 202