Audyt SEO i strategia wzrostu to przygotowane szczegółowe wytyczne na temat Twojej działalności online, których celem jest zwiększenie ruchu organicznego z Google.
Usługa audytu SEO jest bardzo szeroka, a podstawowe elementy audytu SEO różnią się od celu przygotowania audytu. Można zrobić kompleksowy audyt SEO obecnych działania SEO lub sam audyt techniczny jako start do pozostałych działań przynoszących ruch organiczny.
Sam audyt techniczny SEO nie gwarantuje wzrostów, audyt SEO wykonuje się jako wstęp do wypracowania strategii wzrostu biznesu, która składa się z planu rozwoju treści oraz linkowania.
Problemy techniczne lub architektoniczne strony, a także brak dostosowania się do wytycznych Google mogą skutecznie ograniczyć pozostałe działania. Często przy dużym długu technologicznym, po naprawie błędów następuje znaczący wzrost organiczny, szczególnie w przypadku e-commerce, Google Discover, Google News, czyli wszędzie gdzie technikalia grają dużą rolę w SEO.
Aby Audyt SEO miał sens, musi być wykonana holistyczna kompleksową analizę strony internetowej w kontekście pozycjonowania w Google.
Analizę techniczną strony - w tym mnóstwo szczegółowych analiz i wytycznych:
Analizę według kanałów ruchu z Google:
Analizę architektury informacji oraz przygotowanie docelowej - czyli dokładne ułożenie rodzajów treści w odpowiednie hierarchie i typy stron z informacją o intencjonalności grup słów kluczowych. Inne słowa kluczowe umieszczamy na treściach poradnikowych, inne w treściach pod Discover, a jeszcze inne opisując kategorie w sklepie, czy też pisać artykuły pod kanał Google News. W tym propozycja wdrożenia nawigacji, analiza struktury bredcrumbs oraz analiza paginacji.
Analizę działań konkurencji - tutaj skupiam się głównie na analizie brakujących treści, brakujących fraz, ciekawych rozwiązaniach technologicznych oraz na profilu linków.
Analiza treści i wytyczne odnośnie tworzenia treści - zaczynam od danych ilościowych wyciągając Thin content, Duplikację wewnętrzną, duplikację zewnętrzną, szkolenie jak tworzyć odpowiednie rodzaje treści.
Koncepcyjnie co zawiera analiza SEO, przeczytasz pod zaznaczonym linkiem.
Ode mnie otrzymujesz dokładne wytyczne techniczne, do wprowadzenia na Twoich stronach www łącznie z informacjami jak ma wyglądać składnia HTML. Mogę się włączyć w proces tworzenie oprogramowania, w trybie, w jakim pracujecie i kontroluję na każdym etapie dokładność wykonania zaleceń. Wszystkie zadania mają nadany priorytet, opisany powód zmian, szacowany efekt SEO oraz zagrożenia.
Po wykonanym audycie, a głównie po analizie konkurencji jesteśmy w stanie poukładać elementy układanki i zaplanować co w kolejności robić, aby strona rosła i minimalizować ryzyko kary od Google.
W teorii zawsze tak, w praktyce może nie być to opłacalne.
Jeżeli nie masz pewności czy potrzebujesz audytu SEO to napisz do mnie opisując działania, jakie prowadzisz i cel, jaki chcesz osiągnąć. Na podstawie darmowej ogólnej analizy zaproponuję Ci działania, czas i oszacuję koszty.
Musisz pamiętać, że audyt, który nie zostanie wdrożony, to duży poniesiony wydatek.
Każde zadanie otrzymuje priorytet, układam zadania od tych, które najbardziej zagrażają ruchowi organicznego na Twojej stronie oraz wybieram Quick Wins dzięki, którym w krótkim czasie zobaczysz efekt. Wtedy Ty po wycenie kosztowności wprowadzenia zmian decydujesz co realizować w jakiej kolejności.
Wszystkie wytyczne i decyzje w audycie podejmujemy po przeanalizowaniu zebranych danych z Twojego biznesu oraz konkurencji. Nie ulegamy emocjom podczas audytu SEO i nie patrzymy na mity SEO, każdą branżę optymalizuje się inaczej.