1. Optymalizacja pod kątem SEO

Podstawowym elementem, który wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, jest jej optymalizacja pod kątem SEO (Search Engine Optimization). Jest to bardzo szeroka tematyka, ale w skrócie, jeśli Twoja strona nie jest właściwie zoptymalizowana, to może to być główna przyczyna niższej pozycji. Optymalizacja SEO obejmuje szereg działań, takich jak odpowiednie używanie słów kluczowych, optymalizacja techniczna, poprawa szybkości ładowania strony czy zapewnienie dobrej jakości treści. Poniższe punkty, chociaż wyszczególnione osobno, też wliczają się do optymalizacji SEO. 

2. Jakość i ilość treści

Jakość (dostosowanie treści do algorytmu E-E-A-T) i ilość treści (wypełnianie luk treści - content gap) na Twojej stronie ma ogromne znaczenie. Wysokiej jakości, unikalne i regularnie aktualizowane treści są cenione przez wyszukiwarki. Strony, które oferują wartościowe i bogate informacyjnie treści, zazwyczaj zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Ważne jest również, aby treści były dopasowane do potrzeb i zainteresowań Twojej grupy docelowej.

3. Linki zwrotne

Linki zwrotne (backlinks) odgrywają nada ważną rolę w SEO i mogą znacząco wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Strony z dużą liczbą jakościowych linków zwrotnych zazwyczaj są wyżej oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Budowanie portfolio silnych backlinków wymaga czasu i wysiłku, ale jest jedną z najskuteczniejszych metod na poprawę widoczności w sieci.

4. Ignorowanie aktualizacji algorytmu wyszukiwarek

Wyszukiwarki regularnie aktualizują swoje algorytmy, aby dostarczać użytkownikom jak najlepsze wyniki. Ignorowanie tych zmian i nieadaptowanie strategii SEO może prowadzić do pogorszenia pozycji. Często przyczyną niskiej pozycji w wynikach wyszukiwania są filtry, za niedozwolone praktyki SEO, które zostały wprowadzone w algorytmach. 

5. Błędy techniczne

Błędy techniczne mogą znacząco wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, utrudniając jej indeksowanie przez roboty wyszukiwarek oraz pogarszając doświadczenie użytkowników. 

Pojawienie się na niższych pozycjach w wynikach wyszukiwania niż konkurencja może wynikać z wielu przyczyn. Kluczowe jest jednak to, aby zrozumieć, że poprawa pozycji jest możliwa dzięki starannej i przemyślanej strategii SEO. Odezwij się do nas, sprawdzimy w czym możemy pomóc i dlaczego Twoja strona pokazuje się niżej.