Algorytm w wizytówkach Google jest bardzo restrykcyjny i czuły na wszelkie zmiany odbiegające od normy. Google dla polepszenia jakości swoich usług stara się wykrywać fałszywe opinie dodawane masowo przez ludzi i boty. W przypadku opinii Google powiedzenie droga na skróty jest tą najdłuższąi  oddaje cały sens problemów z naszymi wizytówkami.

Kiedy Google potraktuje prawdziwe opinie jako fałszywe?

Zobacz trzy główne scenariusze, przez które najprawdopodobniej stracisz  lub już straciłeś prawdziwe opinie, bo Google uzna je za fałszywe. 

  •  Opinie dodawane są masowo - masowego dodawanie prawdziwych opinii możesz doświadczyć, wysyłając w jednym czasie do wszystkich swoich kontrahentów kampanię reklamową z prośbą o dodawanie opinii. Najlepiej prosić o dodawanie opinii zaraz po wykonanej usłudze, po zakupie. Jeżeli planujesz jednak prosić mailowo starych użytkowników, podziel mailing na grupy i rozłóż w czasie.
  • Prosisz o dodawanie opinii z firmowego komputera. Dodawania opinii z jednego IP to przeważnie kluczowa przesłanka, żeby uznać je za fałszywe
  • Klient kopiuje inne opinie i dodaje je jako swoje. Duplikaty opinii lub niewielka zmiana treści jest uznawana przez Google, za spam który tworzony jest automatycznie, masowo i przez boty. Proś swoich klientów o jak najbardziej unikalne opinie i komentarze na temat Twojej firmy.

Jak radzić sobie ze znikającymi prawdziwymi opiniami w Google?

Proś klientów o zmianę opinii, która wygląda schematycznie i jak SPAM "kopiuj-wklej", opinie Google na szczęście można edytować. Nie rób masowych chaotycznych działań marketingowych:mailing można dzielić na niewielkie paczki i wysyłać go w dłuższym czasieReklamy na Facebooku do Twoich klientów z prośbą o zostawienie opinii można targetować do zawężonej liczby osób dziennie.Jeżeli wspomagasz się kupowanymi opiniami,  działania te muszą być rozłożone w czasie, fejkowe opinie mogą też wpłynąć na opinie od prawdziwych użytkowników.

Podsumowując:

Dbaj lub zleć dbanie nam o regularny przyrost opinii na Twoim profilu, nie pozwalaj sobie na spamersko wyglądające opinie na profilu. Możesz to robić, rozmawiając z klientami samemu, możesz  zostawić opinię nad swoją wizytówką nam. Daj się przeanalizować za darmo, wyślij swój adres wizytówki, przejrzymy i powiemy, w czym możemy Ci pomóc. Kontakt: [email protected]