Znikające opinie Google nie są tylko domeną opinii pisanych na zamówienie, ale tych prawdziwych. Dlaczego tak się dzieje?
Algorytm w wizytówkach Google jest bardzo restrykcyjny i czuły na wszelkie zmiany odbiegające od normy. Google dla polepszenia jakości swoich usług stara się wykrywać fałszywe opinie dodawane masowo przez ludzi i boty. W przypadku opinii Google powiedzenie droga na skróty jest tą najdłuższąi oddaje cały sens problemów z naszymi wizytówkami.
Kiedy Google potraktuje prawdziwe opinie jako fałszywe?
Zobacz trzy główne scenariusze, przez które najprawdopodobniej stracisz lub już straciłeś prawdziwe opinie, bo Google uzna je za fałszywe.
- Opinie dodawane są masowo - masowego dodawanie prawdziwych opinii możesz doświadczyć, wysyłając w jednym czasie do wszystkich swoich kontrahentów kampanię reklamową z prośbą o dodawanie opinii. Najlepiej prosić o dodawanie opinii zaraz po wykonanej usłudze, po zakupie. Jeżeli planujesz jednak prosić mailowo starych użytkowników, podziel mailing na grupy i rozłóż w czasie.
- Prosisz o dodawanie opinii z firmowego komputera. Dodawania opinii z jednego IP to przeważnie kluczowa przesłanka, żeby uznać je za fałszywe
- Klient kopiuje inne opinie i dodaje je jako swoje. Duplikaty opinii lub niewielka zmiana treści jest uznawana przez Google, za spam który tworzony jest automatycznie, masowo i przez boty. Proś swoich klientów o jak najbardziej unikalne opinie i komentarze na temat Twojej firmy.
Jak radzić sobie ze znikającymi prawdziwymi opiniami w Google?
Proś klientów o zmianę opinii, która wygląda schematycznie i jak SPAM "kopiuj-wklej", opinie Google na szczęście można edytować. Nie rób masowych chaotycznych działań marketingowych:mailing można dzielić na niewielkie paczki i wysyłać go w dłuższym czasieReklamy na Facebooku do Twoich klientów z prośbą o zostawienie opinii można targetować do zawężonej liczby osób dziennie.Jeżeli wspomagasz się kupowanymi opiniami, działania te muszą być rozłożone w czasie, fejkowe opinie mogą też wpłynąć na opinie od prawdziwych użytkowników.
Podsumowując:
Dbaj lub zleć dbanie nam o regularny przyrost opinii na Twoim profilu, nie pozwalaj sobie na spamersko wyglądające opinie na profilu. Możesz to robić, rozmawiając z klientami samemu, możesz zostawić opinię nad swoją wizytówką nam. Daj się przeanalizować za darmo, wyślij swój adres wizytówki, przejrzymy i powiemy, w czym możemy Ci pomóc. Kontakt: [email protected]
Współpracuj z nami!
Naszą mocą jest technologia i doświadczony zespółPrzez lata zdobywaliśmy doświadczenie u największych wydawców w Polsce, a teraz zadbamy o rozwój Twojej firmy od strategii wzrostu po wdrożenia na stronach dzięki naszemu własnemu software house'owi. Zaufaj nam, aby osiągać dobre wyniki.