SERP (ang. Search Engine Results Page) - to dokładnie tłumacząc strona wyników wyszukiwania. Na stronie wyników wyszukiwania po wpisaniu frazy znajdziesz listę wszystkich stron internetowych odpowiadających danemu zapytaniu. Wyszukiwarki układają wyniki w określonej kolejności według swoich rankingów.
Strony wyników wyszukiwania są obecnie bardzo złożone i wyglądają różnie, w zależności od rodzaju zapytania oraz od rozszerzeń użytych przez webmasterów i specjalistów SEO. Zobacz przykładowe rodzaje zapytań, które wyglądem różnią się od zwykłych niebieskich linków.
- Ecommersowe - gdzie możemy zobaczyć produkty z systemu reklamowego Google Ads - dokładnie z PLA - oraz często większą ilość zdjęć z Google Images
- Zapytania lokalne - czyli wszystkie te zapytania, gdzie naszym celem jest znalezienie fizycznego miejsca, do którego chcemy się udać. Jeżeli takie miejsca posiadają zwoje wizytówki w Google Moja Firma, to pokazują się mapki wprost w głównym SERP na bardzo wysokich pozycjach.
- Karuzele Google News - pokazują się przy zapytaniach, które zyskują popularność w danej chwili. Przeważnie news, ale często są to też frazy satelicki przez newsie. Najpopularniejsze zapytania z danego dnia znajdziesz w Google Trends, pod zaznaczonym przez nas linkiem.
- Zero-Result SERPs - wyniki SERP, które ponad linkami organicznymi wyciągają w specjalnie sformatowany sposób informacje na użytkowników. Jest ich bardzo dużo, zabierają większość ruchu poniższym stronom. Przykładowym wynikiem jest widżet pogody pod frazą "pogoda" i jej długim ogonem.
W SERP możemy zobaczyć płatne i organiczne wyniki wyszukiwania. Na organiczne wyniki wyszukiwania możesz wpływać poprzez mnóstwo działań SEO, a jeżeli chcesz znaleźć się w płatnych wynikach wyszukiwania, to musisz zainteresować się Google Ads.
Przykład wyniku Zero-Result SERPs dla zapytania "pogoda" poniżej:
Zrzut ekranu z wyników wyszukiwania Google na frazę "pogoda" | SERP - pogoda
Współpracuj z nami!
Naszą mocą jest technologia i doświadczony zespółPrzez lata zdobywaliśmy doświadczenie u największych wydawców w Polsce, a teraz zadbamy o rozwój Twojej firmy od strategii wzrostu po wdrożenia na stronach dzięki naszemu własnemu software house'owi. Zaufaj nam, aby osiągać dobre wyniki.