Strony wyników wyszukiwania są obecnie bardzo złożone i wyglądają różnie, w zależności od rodzaju zapytania oraz od rozszerzeń użytych przez webmasterów i specjalistów SEO. Zobacz przykładowe rodzaje zapytań, które  wyglądem różnią się od zwykłych niebieskich linków. 

  • Ecommersowe - gdzie możemy zobaczyć produkty z systemu reklamowego Google Ads - dokładnie z PLA - oraz często większą ilość zdjęć z Google Images
  • Zapytania lokalne - czyli wszystkie te zapytania, gdzie naszym celem jest znalezienie fizycznego miejsca, do którego chcemy się udać. Jeżeli takie miejsca posiadają zwoje wizytówki w Google Moja Firma, to pokazują się mapki wprost w głównym SERP na bardzo wysokich pozycjach. 
  • Karuzele Google News - pokazują się przy zapytaniach, które zyskują popularność w danej chwili. Przeważnie news, ale często są to też frazy satelicki przez newsie. Najpopularniejsze zapytania z danego dnia znajdziesz w Google Trends, pod zaznaczonym przez nas linkiem. 
  • Zero-Result SERPs - wyniki SERP,  które ponad linkami organicznymi wyciągają w specjalnie sformatowany sposób informacje na użytkowników. Jest ich bardzo dużo, zabierają większość ruchu poniższym stronom. Przykładowym wynikiem jest widżet pogody pod frazą "pogoda" i jej długim ogonem. 

W SERP możemy zobaczyć płatne i  organiczne wyniki wyszukiwania. Na organiczne wyniki wyszukiwania możesz wpływać poprzez mnóstwo działań SEO, a jeżeli chcesz znaleźć się w płatnych wynikach wyszukiwania, to musisz zainteresować się Google Ads

Przykład wyniku Zero-Result SERPs  dla zapytania "pogoda" poniżej:

SERP - pogodaZrzut ekranu z wyników wyszukiwania Google na frazę "pogoda" | SERP - pogoda