Google Discover to funkcja Google, która umożliwia użytkownikom odkrywanie spersonalizowanych artykułów i innych treści (też wideo i reklamy) bez konieczności wpisywania zapytań w wyszukiwarkę. Ta funkcja, dostępna jest na urządzeniach mobilnych oraz w niektórych wersjach przeglądarki Google. Google Discover dostosowuje treści do zainteresowań i preferencji użytkownika, oferując bogaty i dynamiczny strumień informacji z różnych serwisów internetowych.
Google Discover zadebiutowało w 2018 roku, zastępując Google Feed. Jego głównym celem jest dostarczanie użytkownikom treści, które mogą ich zainteresować, nawet jeśli nie wiedzą dokładnie, czego szukają. Discover używa algorytmów sztucznej inteligencji do analizy historii przeglądania, aktywności w aplikacjach Google oraz innych interakcji z produktami Google, aby dostosować treści do indywidualnych preferencji użytkownika.
Jak działa Google Discover?
Google Discover personalizuje treści na podstawie różnych sygnałów, takich jak lokalizacja, historia wyszukiwania, i interakcje z produktami Google. Użytkownicy mogą również ręcznie dostosować swoje preferencje poprzez zainteresowania, co pozwala na jeszcze bardziej spersonalizowane doświadczenie. Treści prezentowane w Discover mogą obejmować artykuły, filmy, informacje sportowe, prognozy pogody i wiele więcej, wszystko dostosowane do zainteresowań użytkownika.
Korzyści z korzystania z Google Discover
Google Discover oferuje szereg korzyści dla użytkowników, w tym dostęp do aktualnych informacji i trendów, które odpowiadają ich zainteresowaniom. Dzięki temu użytkownicy mogą być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami i treściami, które ich interesują, bez konieczności aktywnego szukania informacji. Ponadto, Discover może pomóc odkrywać nowe zainteresowania i tematy, poszerzając horyzonty użytkownika.
Google Discover dla wydawców i właścicieli stron
Dla wydawców i twórców treści, pojawienie się w Google Discover potrafi znacząco zwiększyć widoczność i ruch na stronie. Chociaż ruch generowany przez Google Discover charakteryzuje się pewną niestabilnością, co oznacza, że ilość odwiedzin na stronie może znacząco fluktuować z dnia na dzień, duzi wydawcy bardzo często tratują obecnie to źródło ruchu jako swój główny kanał zasięgowy.
Potencjał ruchu z Discover jest ogromny, szczególnie gdy dana treść zostanie dobrze przyjęta (wysokie CTR-y) i trafnie dopasowana do zainteresowań użytkowników. Wydawcy i twórcy treści mogą doświadczyć gwałtownego wzrostu liczby odwiedzin, co czyni Discover atrakcyjnym, choć nieprzewidywalnym źródłem ruchu na stronie internetowej.
Aby zoptymalizować treści pod kątem Discover, nie tylko trzeba skupić się na tworzeniu wysokiej jakości, atrakcyjnych materiałów, które są aktualne i odpowiadają zainteresowaniom szerokiej grupy użytkowników, ale należy zadbać o odpowiednie oznaczenie treści i wymogi techniczne, które stawia przed nami Google (po taką wiedzą, możecie zgłosić się do nas). Przygotowaliśmy również autorskie szkolenie z Google Discover.
Google Discover to dynamiczna platforma, która zmienia sposób, w jaki użytkownicy odkrywają i konsumują treści w internecie. Dzięki personalizacji i inteligentnym algorytmom, Discover oferuje unikalne i spersonalizowane doświadczenie, które pomaga użytkownikom pozostać na bieżąco z tematami, które ich interesują. Dla wydawców, zrozumienie i optymizacja treści pod kątem Discover może otworzyć nowe możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców.
Przez wiele lat zarządzał działami wzrostu w Agora S.A. i Bonnier Buisness Polska. Założyciel agencji White Cat Media. Żeglarz. W Optymeo zajmuje się relacjami z klientami.
Zobacz moje wszystkie artykuły
Współpracuj z nami!
Naszą mocą jest technologia i doświadczony zespółPrzez lata zdobywaliśmy doświadczenie u największych wydawców w Polsce, a teraz zadbamy o rozwój Twojej firmy od strategii wzrostu po wdrożenia na stronach dzięki naszemu własnemu software house'owi. Zaufaj nam, aby osiągać dobre wyniki.