Co to jest CPC ? Prosta definicja

redakcja | 17.07.2021 00:45

CPC to model rozliczeń - w kampaniach internetowych - który oznacza, że płacisz za każde kliknięcie, które prowadzi do Twojej strony.  

CPC to akronim od angielskich słów  Cost Per Click (koszt kliknięcia) i jest to pojęcie związane ściśle z reklamą internetową. CPC jest bardzo popularnym model rozliczeniowy w marketingu internetowym, a dokładnie w kampaniach PPC. Właśnie ten model cenowy jest często nazywany po prostu płatnością za kliknięcie (PPC).

Kalkulator, ilustracja do artykułu
Kalkulator, ilustracja do artykułu | envato, autor Garakta-Studio

Z modelem CPC wiążą się takie dodatkowe pojęcia jak:

  • maksymalne CPC (maks. CPC),
  • średnie CPC (śred. CPC),
  • rzeczywisty CPC, 

Inne modele rozliczeń to: 

  • uCPC (unique cost per click) 
  • CPM (cost per mille)
  • CPA (cost per action)
  • CPL (cost per lead)
  • CPI (cost per install)
  • CPS (cost per sale)
  • CPV (cost per view)
  • FF (flat fee)

Prawie każdy z powyższych modeli rozliczeniowych można traktować jako wskaźnik efektywności kampanii. Warto liczyć i obserwować wszystkie.  

Artykuły z portalu