Płatne kampanie

Co to jest CPC ? Prosta definicja

Kalkulator, ilustracja do artykułu
(Kalkulator, ilustracja do artykułu : envato, autor Garakta-Studio)

CPC to model rozliczeń - w kampaniach internetowych - który oznacza, że płacisz za każde kliknięcie, które prowadzi do Twojej strony.  

CPC to akronim od angielskich słów  Cost Per Click (koszt kliknięcia) i jest to pojęcie związane ściśle z reklamą internetową. CPC jest bardzo popularnym model rozliczeniowy w marketingu internetowym, a dokładnie w kampaniach PPC. Właśnie ten model cenowy jest często nazywany po prostu płatnością za kliknięcie (PPC).

Z modelem CPC wiążą się takie dodatkowe pojęcia jak:

  • maksymalne CPC (maks. CPC),
  • średnie CPC (śred. CPC),
  • rzeczywisty CPC, 

Inne modele rozliczeń to: 

  • uCPC (unique cost per click) 
  • CPM (cost per mille)
  • CPA (cost per action)
  • CPL (cost per lead)
  • CPI (cost per install)
  • CPS (cost per sale)
  • CPV (cost per view)
  • FF (flat fee)

Prawie każdy z powyższych modeli rozliczeniowych można traktować jako wskaźnik efektywności kampanii. Warto liczyć i obserwować wszystkie.  


Czy ten artykuł był Ci pomocny? Jesteśmy doświadczoną agencją SEO, skontakuj się z nami, jeśli potrzebujesz pomocy ze swoją stroną.

Spotkajmy się też w moich social media :
Zobacz moje wszystkie artykuły
Zaufali nam:
ElbudBis
Instytu cyfrowego obywatelstwa
Kinesso
Fundacja Orange
Rodzice.pl

Współpracuj z nami!

Naszą mocą jest technologia i doświadczony zespół

Przez lata zdobywaliśmy doświadczenie u największych wydawców w Polsce, a teraz zadbamy o rozwój Twojej firmy od strategii wzrostu po wdrożenia na stronach dzięki naszemu własnemu software house'owi. Zaufaj nam, aby osiągać dobre wyniki.

Porozmawiajmy o Twoich celach i potrzebach!

Przejrzyj najnowsze artykuły i wpisy na naszym blogu