CPC to model rozliczeń - w kampaniach internetowych - który oznacza, że płacisz za każde kliknięcie, które prowadzi do Twojej strony.
CPC to akronim od angielskich słów Cost Per Click (koszt kliknięcia) i jest to pojęcie związane ściśle z reklamą internetową. CPC jest bardzo popularnym model rozliczeniowy w marketingu internetowym, a dokładnie w kampaniach PPC. Właśnie ten model cenowy jest często nazywany po prostu płatnością za kliknięcie (PPC).
Z modelem CPC wiążą się takie dodatkowe pojęcia jak:
- maksymalne CPC (maks. CPC),
- średnie CPC (śred. CPC),
- rzeczywisty CPC,
Inne modele rozliczeń to:
- uCPC (unique cost per click)
- CPM (cost per mille)
- CPA (cost per action)
- CPL (cost per lead)
- CPI (cost per install)
- CPS (cost per sale)
- CPV (cost per view)
- FF (flat fee)
Prawie każdy z powyższych modeli rozliczeniowych można traktować jako wskaźnik efektywności kampanii. Warto liczyć i obserwować wszystkie.
Współpracuj z nami!
Naszą mocą jest technologia i doświadczony zespółPrzez lata zdobywaliśmy doświadczenie u największych wydawców w Polsce, a teraz zadbamy o rozwój Twojej firmy od strategii wzrostu po wdrożenia na stronach dzięki naszemu własnemu software house'owi. Zaufaj nam, aby osiągać dobre wyniki.