• Używając parametr rel="nofollow" mówimy botom Google, aby nie podążały za linkiem i nie używały go w rankingu.
  • Parametr nofollow może być używany do oznaczania linków w artykułach płatnych (sponsorowanych), w nowej odsłonie wytycznych jest to parametr rel="sponsored",
  • Parametr nofollow pomaga w optymalizacji crawling budget, bo za jego pomocą możemy wskazać dla bota wyszukiwarki adresy, po których ma nie podążać. 
  • rel="nofollow" nie jest dyrektywą dla botów Google, ale wskazaniem.

Oznaczenie to nie ma żadnego znaczenia dla użytkowników Twojej strony, jest brane tylko pod uwagę przez roboty wyszukiwarek. Atrybut ten jest sugestią, jak wyszukiwarka ma traktować dany link. Jeżeli zamierzasz postępować według wytycznych Google dla webmasterów to powinieneś dodać atrybut rel="nofollow" do poniższych typów linków.  

Stosowanie nofollow w przypadku płatnych linków

Google może ukarać Twoją stronę, jeżeli nie dodasz atrybutu rel="nofollow" do płatnych linków. Płatne linki to według definicji Google:

Uwaga: przy oznaczaniu płatnych linków można używać rel="sponsored". Wraz z atrybutem sponsored Google wprowadziło inne zaawansowane atrybuty oznaczające rodzaje linków na stronie. Są to rel="ugc" pochodzące od user generated content.

  • Specjaliści SEO bardzo często przekonują, że naturalny profil linków powinien zawierać linki nofollow. 
  • Dla użytkownika przeglądarki nie ma znaczenia czy link jest nofollow, czy link jest dofollow.