Atrybut rel=”author” wskazuje dla wyszukiwarek powiązanie pomiędzy treścią a konkretnym autorem. Atrybut ten jest jedną z dróg do wskazania własności danego tekstu.
Jak wdrożyć rel=”author” w kodzie strony?
Atrybut rel=”author” może być użyty w tagach link, a oraz area. Najlepiej połączyć umieszczenie tagu link w head z jedną z możliwości odesłania użytkownika do podstrony w samym body strony za pomocą znaczników a lub area.
<link rel="author" href="https://optymeo.pl/author.html">
<a href="/author.html" rel="author">Jan Kowalski</a>
Hiperłącze wskazywanego autora może być między domenowe. Idealnie jakby każdy autor tworzący treści zawsze odsyłał czytelników do swojej wizytówki w Google.
Czy rel=”author” ma wpływ na SEO?
Wyszukiwarka Google promuje obecnie dwa algorytmy, które kładą bardzo duży nacisk na autorskość treści. Jest to algorytm YAML oraz EAT. Dodatkowo powinieneś pamiętać każda treść, która jest wysyłana do Google News powinna być podpisywana imieniem i nazwiskiem.
Autorskość w przyszłości na pewno pozwoli walczyć z fake newsami, stąd prawdopodobnie Google tak naciska na EAT. Na wielu forach SEO przewijają się hipotezy, że Google będzie oceniać jakość treści po rankingu przyznawanym autorom. Należy pamiętać, że w ocenianiu EAT bierze udział SQT.
Autora treści danej podstrony możemy wskazać również za pomocą tagu <meta name="author" content="Jan Kowalski">. Nie wiążemy jednak wtedy takiej treści z hiperłączem. Dodatkowy, a nawet wymaganym w przypadku AMP miejscem, gdzie wskazujemy autora są uporządkowane dane wysyłane na przykład za pomocą JSON+LD. Warto używać wszystkich zalecanych znaczników przez wyszukiwarki, bo ułatwia im to klasyfikowanie treści, a dzięki temu często jesteśmy przed konkurencją.
Współpracuj z nami!
Naszą mocą jest technologia i doświadczony zespółPrzez lata zdobywaliśmy doświadczenie u największych wydawców w Polsce, a teraz zadbamy o rozwój Twojej firmy od strategii wzrostu po wdrożenia na stronach dzięki naszemu własnemu software house'owi. Zaufaj nam, aby osiągać dobre wyniki.