Internauci szukają opinii o wszystkim, o Twojej firmie, o Twoim produkcie lub marce. Musisz pamiętać, że nie każdy użytkownik wpisujący nazwę Twojej firmy w internecie za każdym razem ląduje na Twojej stronie internetowej.

Część użytkowników schodzi niżej i kilka Twoje profile społecznościowe lub serwisy opiniotwórcze, gdzie można zamieszczać komentarze o Twoje firmie, a przy większości usług oraz ecommerce jest naturalne, że podczas procesu zakupowego lub ofertowego przeszukuje się internet wpisując frazy marka + opinie, marka + forum czy nawet  marka + praca

Sprawdzałeś jak wygląda Twoja sytuacja pod takimi frazami? Sprawdzałeś ile miesięcznie takich zapytań wykonują Twoi klienci?  Poniżej poradnik jak to zrobić, a na dole propozycja działań, które możemy dla Ciebie wykonać. 

Jak sprawdzić sytuację SEO PR w wynikach wyszukiwania? 

Na początku potrzebujesz wykonać wizualną analizą wyników wyszukiwania SERP. Wpisz w Google nazwę swojej marki i zobacz jak wyglądają wyniki wyszukiwania pod nią. W Google Search Console jesteś w stanie nawet oszacować ile zapytań wędruje nie na twojej stronie docelowej ile zapytań ląduje poniżej(czyli na nie Twoje adresy). Najpopularniejsze sufixy w połączeniu z Twoją marką, które powinieneś sprawdzić to przeważnie:

  • marka + opinie,
  • marka + praca,
  • marka + forum,
  • marka + opineo.pl

Jak wygląda usługa SEO PR? 

SEO PR to w praktyce proces polegający na spychaniu z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania negatywnych adresów. W większości przypadków to pierwsza dziesiątka wyników jest kluczowa, nieraz nawet wystarczy posprzątać pierwsze 6 wyników, aby zepchnąć najgorsze opinie na dół strony. Spychanie negatywnych linków wykonuje się poprzez pozycjonowanie adresów z pozytywnymi opiniami.

Brzmi prosto? W praktyce wszystko zależy od skali negatywnych opinii oraz od ilości powstających negatywnych opinii. Dlaczego skala jest ważna? Negatywne opinie równie szybko wpadają w wyniki wyszukiwania jak pozytywne i za każdym razem trzeba odpowiedzieć z adekwatną siłą. Do utrudnień dochodzi nam pilnowanie wyników wyszukiwania mobilnych oraz desktopowych niezależnie. 

Różne strategie SEO PR

Różnych strategii na czyszczenie wyników wyszukiwania mamy kilka, od pozycjonowania starych artykułów, optymalizację profili socjal media, przez optymalizację artykułów PR, które już tworzysz pod odpowiednie treści, aż po content marketing w silnych domenach na serwisach zewnętrznych.  Czasami puszczenie kampanii Google Ads ze wszystkimi rozszerzeniami na frazy brandowe spycha negatywne opinie za załamanie strony, czyli w miejsce w którym nie kują w oczy oraz się nie klikają. 

Najtrudniejsza walka w SEO PR jest przy brandach na które pojawia się negatywna karuzela newsowa.

Do analizy pojawiających się negatywnych wpisów monitorujemy wybrane wyniki wyszukiwania oraz używamy monitoringu SM. 

PR + SEO 

A co się stanie jak zmienimy kolejność tych dwóch akronimów? Śmiało można również ukuć pojęcie PR + SEO, gdzie działania PR mają wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej, opisujemy je szerzej jednak przy content marketingu. Jaki już tworzysz artykuły PR niech one pracują na Ciebie również w wynikach wyszukiwania.